Member Submitted

Nintendo 3DS XL sell huge in Japan!

by Matrix6 11 Comments 11 Votes 1505 Views 31/07/2012 Back to News

Nintendo of Japan reveals that their new iteration to the portable console market sees the '3DS XL' flourish to approximately 200,000 units in just over two days of sales locally.

The figures obtained from Nintendo were disclosed by Japanese magazine publisher 'Enterbrain' stating that the Nintendo 3DS XL had sold an impressive 193,441 shiny new units. Though this does not include world-wide sales. In comparison, the original 3DS sold over 400,000 in its first weekend sales.

Incidentally, Nintendo's latest addition on the 3DS format, 'New Super Mario Brothers 2' has sold an extraordinary 430,000 units after release late last week in Japan.

Source: http://www.shoptonews.net/2012/07/31/nintendo-sells-200000-3ds-xls-in-japan-over-2-days/

Link to us http://wii.mmgn.com/News/nintendo-3ds-xl-sell-huge-in-japan
Tags: 3DS nintendo XL
Vote for this article Log in with Facebook

Nintendo 3DS XL sell huge in Japan! Comments

Leave a comment Log in with Facebook
I guess you could say..the sales of the 3DS XL are..extra large. [MOG]

Matteh said: I guess you could say..the sales of the 3DS XL are..extra large.



y u do dis?? Nintendo 3DS XL sell huge in Japan!

Matteh said: I guess you could say..the sales of the 3DS XL are..extra large.


Matteh said: I guess you could say..the sales of the 3DS XL are..extra large.


I feel kinda pissed off.. I'm done with handhelds, last straw, I'm sick of buying one then only months later there's a better model, like when I had a DS lite, then a DSi, etc etc sck of it, they can stick their handhelds where the sun don't shine.

M@ndyz said: I feel kinda pissed off.. I'm done with handhelds, last straw, I'm sick of buying one then only months later there's a better model, like when I had a DS lite, then a DSi, etc etc sck of it, they can stick their handhelds where the sun don't shine.



Yet you buy Apple products? :O

The 3DS has been on the market for over a year now, it's no different to Apple's iPads/iPhones.

OllyEbbz said:

M@ndyz said: I feel kinda pissed off.. I'm done with handhelds, last straw, I'm sick of buying one then only months later there's a better model, like when I had a DS lite, then a DSi, etc etc sck of it, they can stick their handhelds where the sun don't shine.


Yet you buy Apple products?
The 3DS has been on the market for over a year now, it's no different to Apple's iPads/iPhones.


No.... I bought only 3 apple products, I bought a new iPad cause I gave my old iPad to my husband, i don't have an iPhone and never will, also I have an iMac which I'll be replacing with a custom build PC by the end of the year, I'm not one of these idiots who buy a new iPhone every time it comes out :P

M@ndyz said:

OllyEbbz said:

M@ndyz said: I feel kinda pissed off.. I'm done with handhelds, last straw, I'm sick of buying one then only months later there's a better model, like when I had a DS lite, then a DSi, etc etc sck of it, they can stick their handhelds where the sun don't shine.


Yet you buy Apple products?
The 3DS has been on the market for over a year now, it's no different to Apple's iPads/iPhones.


No.... I bought only 3 apple products, I bought a new iPad cause I gave my old iPad to my husband, i don't have an iPhone and never will, also I have an iMac which I'll be replacing with a custom build PC by the end of the year, I'm not one of these idiots who buy a new iPhone every time it comes out



Ah i just remember a while back you getting excited about upgrading your iPad 2 for the 3rd edition which was released like a year later, i could of sworn you had an original iPad before that too? my bad maybe?
Nah I never had an iPad 2 only the original.. There was another person here that was excited about getting the third even though he had the second one.. But it's cool man. Tbh not sure if it's me or it's my age but just kinda not getting excited about the new stuff anymore..early this year I was pumped for a wii u but I'm not now. I guess cause I'm trying to save for a build or maybe cause I know they might come out with another version of the wii u months down the track. Normally I don't give a crap and I just want it anyway but lately I don't feel excited :S

M@ndyz said: Nah I never had an iPad 2 only the original.. There was another person here that was excited about getting the third even though he had the second one.. But it's cool man. Tbh not sure if it's me or it's my age but just kinda not getting excited about the new stuff anymore..early this year I was pumped for a wii u but I'm not now. I guess cause I'm trying to save for a build or maybe cause I know they might come out with another version of the wii u months down the track. Normally I don't give a crap and I just want it anyway but lately I don't feel excited



I certainly hear you, i'm feeling the same way. PC gaming is definitely the way to go though far less of the BS.

OllyEbbz said:

M@ndyz said: Nah I never had an iPad 2 only the original.. There was another person here that was excited about getting the third even though he had the second one.. But it's cool man. Tbh not sure if it's me or it's my age but just kinda not getting excited about the new stuff anymore..early this year I was pumped for a wii u but I'm not now. I guess cause I'm trying to save for a build or maybe cause I know they might come out with another version of the wii u months down the track. Normally I don't give a crap and I just want it anyway but lately I don't feel excited


I certainly hear you, i'm feeling the same way. PC gaming is definitely the way to go though far less of the BS.


Yep.. See apple.mmgn.com/...

I was thinking about getting the second iPad 2 instead but a few pages later I bought the new one :)

Yep I currently bootcamped my iMac but it just doesn't have enough space on it.. It runs most games on low to medium settings but I eventually will need a better machine which is why I'm saving.. :)

Post a comment

Leave a comment Log in with Facebook

Recently Read

Featured Wii Content

Most Anticipated September Game

Most Anticipated September Game

5 days ago Polls 2 8
Nintendo on why Wii U doesn't have many exclusives

Nintendo on why Wii U doesn't have many exclusives

Tano 6 hours News 0 0
Big games of September

Big games of September

Tano 5 days Articles 10 9
GST will be added to buying games from overseas retailers

GST will be added to buying games from overseas retailers

Gryllis 21/08 News 6 15
New Rare Revealed videos will be added to YouTube

New Rare Revealed videos will be added to YouTube

Gryllis 21/08 News 0 2
Deus Ex creator opening PAX Aus 2015 keynote

Deus Ex creator opening PAX Aus 2015 keynote

Gryllis 18/08 News 0 5
Friendly Fire Show 102: A New Hope

Friendly Fire Show 102: A New Hope

Podcast 17/08 Articles 1 2
Xenoblade Chronicles X limited edition announced

Xenoblade Chronicles X limited edition announced

Gryllis 06/08 News 2 5

Community Content

What's it really like going to E3?

What's it really like going to E3?

12/06/2015 Blog 5 0

MMGN Updates

Status
Updating..
Username

Gryllis, Tano, MrMoo, Mobe1969 commented on Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain PC disc doesn't include the game, just the Steam installer

Gryllis 8 mins ago
Username

David6754, Player2, Lantean and other 9 users commented on Win Metal Gear Solid V: The Phantom Pain on PlayStation 4!

David6754 21 mins ago
Username

Matrix6, Gryllis commented on Mortal Kombat X cancelled on PS3 and Xbox 360

Matrix6 2 hours ago
Username

commented on RIP Wes Craven: The Horror Maestro's Top 5 Films

Tano 3 hours ago
Username

commented on The latest Hitman movie looks to be a stinker

Gryllis 6 hours ago
Username

Sesshy is now Level 3!

Sesshy 18 hours ago
Username

commented on Win a Smite Founders Pack on Xbox One

Sesshy 21 hours ago
Username

Sesshy is now Level 2!

Sesshy 21 hours ago
Username

Sesshy just unlocked the Welcomed achievement!

Sesshy 1 day ago